tisdag 17 mars 2009

Innan min syster....

Ja, innan min syster får för sig att skriva en kommentar om hur illa jag uppdaterar mina bloggar för tillfället, så får jag väl slå ihop nått.
Alltid schysst att komma före henne ser ni....en inbyggd systertävlan som aldrig kommer gå ur :)

Jag har tillåtit mig själv en ordentlig period av kroppsvila. Med känslan att ha en massa virusattacker på g i kroppen, ansåg jag att det var det ända vettiga.
Nu börjar orken komma tillbaka, det är lättare att komma upp ur sängen och hoppa in i duschen. Och fram för allt börjar hjärnkontoret fungera någotlunda igen.

Planera lite mer framåt. Fyllde i skolblanketten för Simone som börjar förskoleklass i höst, och började fundera över att hur det kommer bli nästa år då min minste också börjar skolan.
Tiden har gått så himla fort, och det är precis som om jag själv står i startgroparna för något nytt. Men vad ska det nya bestå av?

För några år sedan var jag helt inne på linjen att plugga gymnasiekompentens , söka in till sjuksköterska och sedan barnmorska. NU är jag inte alls där längre.
Jag funderar på att läsa historia, bara för att ämnet intresserar mig.
Eller tänker på eget företag........eller smälla ner huvudet i trädgårdsböcker, och göra något av min okunskap där. Jag blev florist för konstartens skull inte för alla latinska namn under botaniklektionerna. Idag skulle dock den kunskapen kunnat användas, attans att man är så dum när man är 16-18 år och inte förstår bättre.

Jaja jag får helt enkelt fundera vidare. Någon lösning för vilsna mamman finns helt säkert någonstans.

5 kommentarer:

Jenny sa...

Det enda latin som sitter kvar sedan mina dagar på floristutbildningen är "Hedera helix". Den verkar sitta för livet ;) Kommer du ihåg vilken blomma det är? - fuska inte nu och googla! *ler*

mie sa...

Haha.... nu klarade du dig från en kommentar bara för att jag fick "drömmar som tejpades" i lådan :-)

Jenny sa...

Murgröna är helt rätt.
Vilken koll du har! :)

mie sa...

Fotoutmanad kolla min blogg!
3 dar i rad !!!
:-)

mie sa...

Haha.... systeryster!
Man använder mobilen! Vem har sagt att det ska vara bra bilder???
Tur hennes morsa fortfarande har sinnet kvar - du kan ju inte hjälpa att du tappat linsen ;-)
Som sagt allt var frivilligt så har du ingen kamera eller mobil så kan du ju alltid avstå från att anta utmaningen :-)