söndag 8 mars 2009

Vad hände efter havet?


Ja,inte drunknade jag iallafall, men däckade det gjorde jag. Trodde det berodde på brist på sömn, men när onsdagkväll kom tog jag en temp som visade feber, så då fick det hela sig en förklaring.
Lät mig själv vila och sova hela torsdagen och var återställd i fredags.

Natten mellan fredag och lördag, den vill jag nog inte prata om. Vi trodde vi kommit runt alla vinterns kräksjukor, fick nu iallafall ta hand om en. Familjens minsta rumpa klarar av att sprutlackera ett stort badrum, förstås med hjälp av ett fler antal öppningar än en.
Så efter lite lördagsdetektivslek så väntar vi nu in det som verkar vara denna smittas inkubationstid, nämligen 2 dygn.
Spänningen är olidlig.....eller nått.


Minsten missar nu ännu ett kalas hos dagmamman och är mindre nöjd med det.Han är hur pigg som helst igen och kan inte förstå 48 timmarsregeln.......hur förklarar man en sådan till en snart 5-åring?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Din väninna Marie har förhandsbokat en plats åt dig på Mammablogg Galan.

För att få hela bokningen komplet behöver jag ditt namn, adress & e-mail.

Jätte bra om du kan maila det så snart som möjligt på annika@mammagalan.se

Tusen tack på förhand!

Annika

mie sa...

Ring mig i dag efter klockan halv 12!!! Jag har hittat nåt ute i etern som jag måste dela med mig av :-)

(ska på kvartsamtal 10 och det snöar skiten ur storstaden vilket betyder halka för mig och miominmio)

Kram

Anonym sa...

48-timmars regeln är inte alls lätt att förklar... men nödvändig. Vi hade vinterkräksjukan i tre omgångar under februri.. slutade med att Tildis bara var 3 hela dagar på dagis under en månad...

Kramis

Anonym sa...

Hej!!
Nu finns det inte många biljetter kvar till Mammablogg Galan!! Kul!

Det innebär även att röstningarna inför de olika Awarden kommer att dra igång! Så har du ännu inte kikat in på Mammablogg Galans hemsida, rek jag att Du gör det inom kort, och kollar så att din blogg presenteras under det namn som du själv önskar.

För så snart som röstningarna kommer igång har vi inga möjligheter att ändra på namnet.

Pga utrymmesbrist, kommer själva röstningen inte gå av stapeln inne på Mammablogg Galans hemsida, utan inne på min blogg. Redan nu har vi skapat en sida där inne som heter Vem är Norges & Sveriges bästa Mammabloggare?

Ska bli spännande att se vilka de lyckliga vinnarna är!

Inom de närmaste dagarna kommer vi att kunna presentera de sista priserna!Vi sitter i slutförhandlingar med en hel del nya samarbetspartners!

Vi ses den 4 juli 2009!

Kram

Annika

Anonym sa...

Du kan skriva om 48-timmarsregeln och dess baksidor, senaste FIlmen eller varför inte om de TV-program du somnar till om kvällen när du utmattad har lagt alla småttingar...

Kulturspegeln är en sajt för alla som vill skriva om kultur i alla former och livsstil samt inte minst fack och politik.

Med recensionerna kan du också länka till din egen sajt så att du drar mer uppmärksamhet till dig själv.

Registrera dig, logga in och skriv.... det är så enkelt!

Välkommen!