lördag 23 maj 2009

Helgens sista fotbollsinlägg

Dagens cup höjer vi inte till skyarna.
I regn skulle 3 matcher spelas på riktigt gräs, där både sidolinjer och straffområdets linjer regnat bort.
Alla som spelat fotboll på blött gräs, vet hur halt det är. Alla som också spelat på grus och konstgräs, vet hur tungsprunget det är, och hur långsamt bollen ter sig i jämförelse.

Vi kan lugnt säga att detta inte passade Gunners pojkar särskilt bra :)
Första matchen då ej Masse var uttagen förlorades det med 5-0, andra spelades det oavgjort 0-0, och sista matchen losades med 2-1 trots ett gott övertag av målchanser för våra grabbar.
Grabbarna såg ut som blöta lerbollar när de var klara, ändå nöjda med att ha slutfört sitt uppdrag.

Och det är ju ändå det som betyder mest. De var nöjda med att ha stått ut i regnet :)

Själv hade jag med mig golfparaplyet och blev endast blöt om tårna. Klarade mig också som enda förälder som inte frös......jag tog ju vinterjackan på mig :)

Man lär sig.

4 kommentarer:

mie sa...

Så talar ett sportsligt lag efter en väl genomförd cup :) Det är som sagt inte vinsten som räknas utan att man deltar tappert och efter bästa förmåga.
Så talar även en luttrad fotbollsmorsa som kommer att bli blöt och frusen många gånger även om hon lyckades övervintra i jackan denna helg =)

Michaela / bloggdesign, foto m.m! sa...

härlig blogg :)

Lina sa...

Är det svårt att få jobb som florist?

mie sa...

Nu är jag så sjukt trött på att läsa samma inlägg varje dag!!!!
Hallå systeryster!!
Jag vill ha alla förberedelser på studentfirandet som är på intåg :)