torsdag 21 maj 2009

Mycket fotboll blir det...

Cup i Älta och jag stod på benen imorse. Förbenat trött efter att ha legat vaken till efter 4 för att 17-åringen bestämt sig för att testa tänja gränserna lite, men upp kom jag.

Masse fick stå över första matchen, stod i mål andra, spelade forward i de 2 sista.
Vinst 2-1 första, andra vinst 3-1, tredje vinst 4-1 (Masse 2-målsskytt) och fjärde matchen 2-2 (Masse 1-målsskytt).
Gunners Uniteds första cup de spelat obesegrade igenom.
10 överlyckliga men extremt trött 9-åringar åkte hem till sitt kl 17, med vissheten att de nu verkligen duger som motstånd. De bygger både självförtroende och en enorm laganda. De var inte alltid de bästa individuella spelarna, men som lag och med sitt helt fenomenala sätt att hitta varandra i sitt passningsspel var det som ledde dem till sina vinster.
Nu tror jag de verkligen förstått det. De pratar numer i vi-termen istället för jag-du.

Nu trodde jag att det skulle vara matchfritt någon vecka, men vi har tydligen missat en cup i planeringen. Så på lördag blir det bollplan igen. 3 matcher ska spelas.

Mycket fotboll blir det......

Inga kommentarer: