lördag 16 maj 2009

Påhittig nyförälskad 9-åring

Som titeln redan förtäljer så har jag en helt nyförälskad 9-årig son här hemma.
Han är överlycklig när hon ringer honom. Han ratar sin nya cykel för att gå bredvid henne när hon sparkcyklar.
Imorse var han beredd att offra sin fotbollsträning för hennes skull, det är stort ska ni veta.

Igår hade de kommit på den utomordentliga ideen att ha loppis. De samlade arteraljer för endamålet hela dagen. Nu på em tyckte de att de fått ihop tillräckligt från flickans garage och vårt förråd och ställde sig för att loppa.
3 timmar senare i gassande sol, tyckte de att det räckte. Min Masse hade lyckats få en sticka i handen från en gamal korg de hade rabarber i, och ringde jätteledsen till mig.
När jag kom till undsättning skakade han och kände sig yr. Ville hjälpa den underbara flickan hem med alla saker och dela pengarna mellan sig. Kom hem åt lite mat, satt ute en stund efteråt och klagade på yrhet.

Han gav till slut upp och kom in för att duscha och klippa sig. Det var då jag upptäckte att han var hur het som helst. Vi konstaterade snabbt att sonen druckit alldeles för lite och att han suttit i solen för länge. Nu sitter han omstoppad i soffan tillförd en massa vätska i olika former, och kroppen svarar exemplariskt.
Han pratar hela tiden om flickan med stort F. Det finns bara en hake, hon är nog kär i en annan. Men jag påpekar såklart för honom att sånt kan ändra sig snabbt, han får visa sina finaste sidor för henne helt enkelt. Ge inte upp :)

Undrar ni vad de tjänade på sin loppis?
138:- att dela på. Det blir många tuggummin det...........

Inga kommentarer: