fredag 15 maj 2009

Fredagkväll

Jag gillar fredagskvällar. Speciellt sådana fredagar då jag hunnit med det jag föresatt mig på morgonen.
Idag betyder det, att jag hunnit med skoköp i Globen, handlat mat på lokala Ica, städat vardagsrum och hall grundligt och kök och badrum grundläggande, hämtat barnen, lagat maten (paj idag). Det betyder att kvällen bara består i att ta det lugnt.

Hittade fram papprerna från utbildningen jag ska gå i höst, poängen består i:

Vårdvetenskap 4,5 hp
Medicinsk vetenskap 2 hp
Vårdetik 1 hp

2 heldagar i månaden, resten på distans. Start i slutet av augusti, slut och avklarad 19 november.
Läste papprerna mer noggrant och upptäckte att litteraturen ingår i utbildningskostnaden, och vi får ersättning för lunchutläggen på kursdagarna.
Ringde igen och fick min fundering bekräftat, jag får lägga in kursdagarna i min heltidsschema. Jag får alltså ta mina poäng delvis under betald arbetstid.
Jag vågar säga att jag nu är ännu mer nöjd med mitt beslut :)

Just nu i skrivande stund, sitter Simone och ritar bredvid mig och klagar på ett ont öra, resten sitter och kollar på Jönssonligan på tv4+. Inte de största dock de är med sina vänner, Marri är dock hemma ikväll, hon pular med sin blogg, kolla in den här

Nu tar jag nog lillskruttan i hand och går och lägger oss, och hoppas på en någorlunda natt, även om hennes öra inte bådar så gott för det.

Inga kommentarer: