måndag 9 november 2009

Konstigt

Sitter i mitt kök och konstaterar att det är alldeles tyst.
Alla har dragit iväg till antingen jobb eller skolor, bara Raffe är hemma , och han har den goda smaken att vilja sova länge om morgnarna Han är hemma en extra dag efter att någon form av förkylning valt att sätta sig i magen hans.
Det känns konstigt. Det har varit fullt ös hedenhös här, i så många veckor. Så känslan av ensamtid nästan känns overklig.

Men jag saknar inte sysslor att göra direkt. En kommunikation med skolinspektionen skall göras, och lite luskande i fakta runt ett projekt jag hoppas kunna dra igång. Det sistnämnda enbart för nöjes skull.
Sedan vore det bra om jag kom på något festtema till Emilios klass/skola, jag råkade hamna i festkommiten när jag tyckte att rektorn skulle ordna en julfest, efter allt strul eleverna fått stå ut med under hösten. Man ska tydligen inte komma med idéer på föräldramöten.

Föresten, vi hade lite fest här igårkväll. Inte bara Far skulle firas, utan Djurgården är ju kvar i Allsvenskan! Det sistnämnda gjorde det nästan omöjligt för en viss E att somna, här pratar vi total lycka :)
Han var dock inte lika lycklig när vi väckte honom kl 6.30 nu i morse.

Nu blir det lokala Ica, och sedan hårt skrivarbete, ses!

Inga kommentarer: