tisdag 16 februari 2010

Handlingsförlamad

Känner verkligen att vissa saker skulle behövas ta tag i. Har en enorm bör göras lista. Men den känns inget vidare att ta tag i. Jättebra saker för att driva bort tankar som stör, men lusten infinner sig helt enkelt inte.
Det enda som jag tycks kunna ta mig för är att sitta här vid datorn, alt åka iväg och träffa vänner för prat och fika. Det sistnämnda iof bara under kategorin supertrevligt avbrott från det som tär hemma.
Inget kan skyllas på någon, men något kan skyllas på mig själv. Jag är inte van att känna såhär, så här års. Jag undrar vad det är som gjort det just denna vinter. Jag instämmer helt plötsligt i allas förtvivlan över all snö, över mörkrets vanmakt osv. Även om jag tänker att vi är väldigt nära ljuset nu, snart mars. Nu blir det mest bara en viskning: det är snart vår?

Tulpanerna i vårt för övrigt jättefula vardagsrum vissnade ovanligt snabbt, inte ens de ville vara med, slängde dem i förmiddags och tänkte stilla på att man skulle kunna krypa ner i soppåsen tillsammans med dem, förbrännas och bli något nytt. Tyckte nästan att de hade tur.

På tal om fult vardagsrum , så ska det bli fint. Det står iallafall på attgöralistan. Frågan är om jag och maken kan enas om hur det ska se ut. Kanske är det så att jag bara ska gå bort till Sockenplan och in i målarmästarnas butik och hiva med mig "mitt" val hem och skrida i verket, bara för att få något gjort. Eller åtminstone låta något hända som kanske kan få en ur sitt tycksyndommig syndrom. Vad skulle hindra mig?

Bara jag själv!

3 kommentarer:

Jennifer Cederholm sa...

Svar: Eftersom de anser att jag inte fullföljt min student, tycker de heller inte att jag har rätten till äran. Det handlar om ett betyg i en kurs som jag aldrig ens satt min fot i, inte mitt fel. Läkare som är sega med att skriva intyg. Lite irriterande är detta, men får veta fullständiga domen imorgon! :)

mie sa...

Kära systeryster.....
På med jackan, storma till måleriaffären och shoppa loss!!
När du är klar så lovar jag att du ska få en ny tulpanbukett av mig =)
Förändringens tid är här både med mamma och med familjerna, det kan vara tungt men det kan också vara ett lyft som man kan och ska njuta av.
Var sak har sin tid =)

stefanbergmark.se sa...

Hej Lena!

Jag är frilansjournalist och jobbar bl.a med Babyvärlden.se. Skulle du kunna kontakta mig på stefan.bergmark@gmail.com?

Mvh
Stefan Bergmark, Malmö.