lördag 10 maj 2008

Om ganska exakt 1 vecka

Inne i mitt hjärta och i mina äldsta hjärnceller är jag verkligen inte en dag äldre än ....tja.....18-20 år kanske. Men i praktiken är det ju långt ifrån sanningen såklart. Rent logiskt är det en total omöjlighet. Om 7 dagar 14 timmar och 20minuter, så fyller min äldsta dotter myndigt. Min stora fråga idag har kretsat kring hur tusan det är möjligt?

Mitt barn som fyllt hela mitt hjärta längst av dem alla, släntrar ut till mig i köket för några antal veckor sedan och säger : -Mamma....jag fyller ju 18 den 18 maj! Myndig! Vet du, jag ska boka biljett till Hultsfredfestivalen :D

Mmmmmmm, vad säger man? Det var då jag insåg, tusan jag har ett barn som snart faktiskt kan göra precis som hon vill, precis när hon vill och det utan att egentligen behöva rådfråga sin mamma, vars hjärta är fyllt av henne. Förtår ungen inte? ;)

18 år, betyder onekerligen att jag är 18 år äldre än den dagen hon föddes,och det är i sig nästan helt ofattbart.

Om exakt en vecka kommer jag antagligen irra runt här hemma för att få det sista ordnat inför söndagens släktbjudning. Hon vill ha italiensk buffe, vin med jordgubbar och så vill hon skåla i champagne med sin pappa.
Istället för det utlovade körkortet, vill hon ha en ny fin dator där hon får plats med allt hon behöver i sin fotonördsvärld. Körkort kanske hon tar senare i livet,nu har hon inte tid, säger hon. Hon vet redan att hennes önskan kommer slå in :)

Cessi, vet ju att du läser här. Först tänkte jag att jag skulle dedikera en av mina berömt dåliga diktrim här, men jag tänker nog spara det tills nästa söndag.
Men du ska veta att jag är så himla glad för att du är du, och att jag får vara din mamma. Skickar dagens obligatoriska tjat: Jag älskar dig! :)

Och glöm inte att du är skyldig en disk ;)

1 kommentar:

bdknapp sa...

Du är så knäpp mamma! :D

Och vadå skyldig dig en disk? ;)