söndag 24 augusti 2008

Var god......slicka upp kakan

Som jag letat, och så plötsligt så hittade jag det....receptet på onödigt god kärleksmums, eller chokladruta om man nu föredrar det namnet.
Vet inte vad som gör att just det recpetet gör kakan extra god, men jag antar att det har med krämen ovanpå att göra. Miguel har tjatat i flera veckor på mig att hitta fram receptet.
Så i förrgår åkte första omgången in i ugnen, och eftersom det är många i huset så försvann ju kakan alldeles för fort.
Tänkte att jag skulle göra en extra stor sats idag, så kakorna fick fin höjd och extra kräm ovanpå, dvs det ska räcka med 1 bit kaka och sedan vara bra istället för att man hela tiden småäter.
Jodå kakan kom ut ur ugnen och stod på svalning, fick för mig att jag skulle flytta den från diskbänken så m kunde börja med maten lite smått....gissa vart kakan hamnade?
Inte i min mun iallafall............på golvet upp och ner dessutom :(
Den ende som vart lite stojjigt glad var väl Knyst, men eftersom det var hon som kom ivägen för mina fötter, när jag skulle lyfta över kakan, så insåg hon snabbt att ta reträtt var en bättre ide.
En del suckar genomfors i vårt hem och alla vart erbjudna att slicka upp.....ingen antog dock utmaningen.

Nu blir det inget mer kakbak idag, det är ju tydligen inte min dag idag för det iallafall.
Annelie, Cessi får helt enkelt ta de 2 sista äggen ikväll och baka en kladdkaka själv. Det är nämligen hon som gör den bäst.....min lär ju bara hamna på golvet, eller nått.

Inga kommentarer: