tisdag 2 september 2008

Bjuder på lite "Ur barnamun"

Det har ploppat ut lite småroliga saker ur de smås munnar de sista dagarna.
Egentligen inget konstigt utan det är uttalen som gjort "det".

Raffe fick frågan vid matbordet:
-Vad åt ni hos "Babban" idag (hos dagmamman)
Han vände sig mot mig och spärrade upp sina ögon och nästan stakade i början
-Bl....Bl..Blåååååådpudding!
mmmmmmmm, vad svarar på något så läskigt?

Simone kan säga ifrån och sätta folk på plats minsann. Hon vill inte att folk ska lägga sig i när hon pratar med sin mamma och pappa, då låter det så här:
-Tööööst!!
Jag är inte så bra på dialekter, men stockholmskt låter det inte, och så sött och roligt att hon möts av små skrattsalvor.

I övrigt har jag planerat en annan bloggstart i hemligt ämne, därav min tillfälliga frånvaro härifrån. Men så småningom kommer bloggarna knytas ihop, hav tålamod.

2 kommentarer:

-Nena- sa...

De är för härliga, barn och deras kommentarer ;)

Annika sa...

Lena du vet att jag ser fram emot din nya blogg!
Fick ditt SMS i morse, vi skall säkert få anledning att "utnyttja" Marri här framöver. Hälsa henne och tacka!