lördag 27 september 2008

Gäsp

En lördagsmorgon som egentligen skulle tillbringats i sängen. Men min rygg värker, eftersom jag valde att gå med klackskor igår, så jag sitter på köksstol istället.

Kvällen då:
Jo då, vet inte riktigt vad jag ska säga. Manzini höll inte måttet denna gången, en ny serveringspersonal drog ner betyget service, en perfekt grillad kalvrygg var tyvärr för ljummen när den kom ut, och vinet som rekommenderades av den nye servitören föll ju inte alls inom våra preferenser för godkänt. "Vår" vanlige servitör skulle vetat det.
Däremot åt jag nog tidernas godaste chokladdessert, så jag dissar dem inte helt.

Innan vi gick till Manzini, hamnade vi nyöppnade Restaurang Stockholm. Den ligger kanske inte i bästa läge, precis vid centralplan (centralstationen. Men de har satsat mycket bra på inredning och klientellet på stället är bättre än de ölhak som ligger omkring i området. Halva delen är restaurang och den andre halvan är bar. Goda champagnesorter, bra viner i vinlistan, en frestande meny, som dessutom byts ut vartannan månad. Vi hamnade där efter Manzini också, innan vi tog taxin hem.

Det kändes ovant att lägga sig utan uppdraget att söva barn, men jag hade ju inte direkt några större problem att falla i djup sömn iallafall.

1 kommentar:

Annika sa...

Synd att ni inte var helt nöjda! Men så har ni ju också berättiagde höga krav. Man vill ju slippa bli besviken...