torsdag 11 september 2008

Ogjord morgon

Ibland önskar man helt enkelt vissa mornar/dagar ogjorda.
Denna morgon är en sådan.

Upp kl 6.25 och hoppar in i duschen. Väcker Emilio kl 06.45, konstaterar att han är blek och har lite för lite färg på läpparna, de går åt det vita hållet.
Detta brukar vara ett starttecken på att E har en infektion i kroppen. Han säger dock att han mår fint, men hostar lite. Han vill till skolan. När jag klär på honom så återkommer lite färg och jag känner att det är ok att skicka honom dit.

Alle kommer ner helt dekis i köket och tar huvudvärkstabletter, har antagligen migrän. Ringer hans skola och sjukanmäler. Miguel skjutsar Masse till skolan,men de börjar tjafsa om Masses jacka som är borta, det slutar med att när Masse går ur bilen är han så arg så han knallar hem!
Samtidigt försöker jag få på kläder på 2 ganska så motsträviga småsyskon.........
jag tror ni börjar förstå va?

Jag får till sist på helmunderingen på de små, det är galondag så det blir ju en del.
Tar Masse och de små i handen, möter upp dagmamman och lämnar över, och så knallar jag och Masse till skolan. Han blev väldigt sen, kan jag säga.
Pratar lite med fritidspesonalen utanför ang deras simskola som startade i måndags. Telefonen ringer....just det, Emilio klarar inte skolan han hänger bara med huvudet.
Så vart det med den bedömningen.

Även assistenten är hängig och frågan är om hon klarar hela dagen?

Jag som skulle sitta och planera in interjuver på fm, vet inte alls vad dagen kommer bjuda på istället.

Jag önskar att min morgon skulle vart ogjord....eller åtminstone omgjord.

Inga kommentarer: