torsdag 9 oktober 2008

Nähä.....

Litet pessimistiskt inlägg från mig nu. Men jag har lite svårt för att hålla modet uppe, när man bokat in tid för en anställnings intervju och personen meddelar väldigt sent att den inte kommer.
I detta fall en tjej som åker hela vägen från en stad långt upp i landet. Hon borde helt klart vetat redan imorse att hon inte skulle komma....eller har jag fel? Meddelandet kom 20 minuter innan avtalad tid.
Antagligen ville hon helt enkelt inte ha jobbet.

Hade nog kunnat haft roligare saker för mig idag, än att väntat in hon som inte kom.
Och jag undrar vad våra ungdomar håller på med egentligen, vill de inte jobba?

3 kommentarer:

Annika sa...

Gud, så irriterande. Tyvärr tror jag det ligger ett uns sanning i det du skriver - många ungdomar vill nog helst av allt slippa jobba!
Kram!

Anonym sa...

Vad tråkigt att det är sånt strul med assistentgrejen! Hoppas att det löser sig för er snart, ber för er... Kram Heidi

Anonym sa...

Annika:
Irriterande är nog mest de saker jag kunnat göra istället. Nu blev det mest ingenting gjort. Hade kunnat ge någon annan möjlighet att komma istället , bara man vetat.

Heidi!!:
Glad att "se" dig här. Vi saknar dig hos oss, men vet ju att du har det gott där du är också :)
Självklart löser det sig, vi är bara lite trötta just nu och önskar att saker och ting kunde lösas snabbt.
Vi tänker ofta på dig gumman, jag hoppas allt är väl och att du slår en signal om du känner för det.....Kram tillbaks!