fredag 10 oktober 2008

Soft fredag!

En soft fredag, precis vad jag behövde.
En något hektiskt morgon dock, med lite förseningskaos hos några av mina tonåringar.
En assistent som tagit ledigt någon morgontimme pga läkarbesök, som blev mer utdraget än hon tänkt sig, kontentan blev att jag kom iväg lite senare än tänkt, för att träffa min väldigt goda vän Annika. Vi bestämde då att jag skulle komma hem till henne istället för att träffas på stan.

Hörrni vilken tur för mig :)
Hos Annika fick jag nämligen en latte och till den hennes helt knasigt goda fudge brownies med vit choklad och pecannötter. Annika matbloggar också, och där inne hittar man detta faktiskt inte alls avancerade recept.
Som gottegris i världsklass (utsedd av mig själv), rekommenderas detta varmt som ett litet helgbak.
Förutom god kaka och kul samtalsämnen, fick jag även en gosig stund med lilla M. M är i den där alldeles speciella goåldern mellan spädbarnstid och blyg 8-månaderstiden, alltså 6 månader. Det gäller verkligen att passa på när man själv inte får leverera egna godbitar längre..

Väl hemma igen fick jag en lugn timme innan jag gick till vår lokala Ica för inköp av helgransonen av mjölk, och annat som kan tänkas höja helgstämningen. Sedan full rulle, när alla barn kom hem på löpande band. Nu har kvällens lugna stund infunnit sig. Bollitv hjälper till.
Känns som det kan bli en tidig kväll, men man kan aldrig vara säker.

Inga kommentarer: