söndag 30 november 2008

1:a Advent

För mig känns 1:a advent viktigare än de övriga. De andra adventsöndagarna är oftast bara mål som man satt upp med det man gärna vill hinna med, innan själva julen tar vid på riktigt.

Traditionsenligt för oss är att jag (knasmamma) inhandlar en ny adventsljusstake alternativt "pimpar" upp en gamal. Jag har räknat ihop att det ligger minst 11 advents-ljusstakar/kransar/fat i mina julgömmor. En för varje år vi bott i vår del av radhuslängan.
Fast iår blev det faktiskt lite annorlunda. M och jag fick tillfälle att åka till Ikea och då hittade M denna ljusstake för 4 ljus, som går in under benämningen Kallt på kvittot, men att hitta den deras hemsida gick inte, mer än som en inspirationsmiljöbild, ute i ett hörn.
Med hjälp av lite filthjärtan på rad och ett alldeles för krimskramsigt julhjärta blev resultatet faktiskt fint, om än lite annorlunda. Vi gillar årets modell.

1 kommentar:

-Nena- sa...

Ja den såg fin ut.

Hade du bott närmre hade jag kommit och lånat en av alla dina så hade jag sluppit köpa ny idag ;)eftersom den jag köpte förra julen har försvunnit... precis som mina el-ljusstkar til vardagsrummet *suck*

Ha det gott.