torsdag 4 december 2008

Pyssel i huset



Tack vare mina extra armar, som nu tyvärr styrt kosan till Åhborås (Masses ord för hederliga gamla Borås), så har jag nu fått lite småpynt ordnat.
Några fina ljussmycken jag köpte i Danmark i somras, fick med lite guldtråd viras runt blockljus och stå på blanka fatet med sten från samma land.
Jag vill inte ha det för juligt för tidigt, när stora jullådan med granpyntet kommer ner från förrådet, får arret sällskap med de små söta piprensetomtarna som får sitta på stenarna. Kanske någon vecka innan julafton.

Arrangemanget är billigt. Stora blockljus för 20 kronor styck, tunn guldtråd/silvertråd finns i rullar vid tex scrapbooking material, min rulle kostade 19.90 och den räckte till annat också. Gamalt fat som agerat adventsljusstake förra året och sten är gratis :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Nu har jag hittat hit, jag hade inte fattat att du hade en sida till - Vad kul! :)
Jag vill bara tacka för receptet på Pasta Alfredo. Det är nu provlagat och fick tummen upp av samtliga familjemedlemmar - superbra! TACK för att du delade med dig :)

Anonym sa...

Vilket vackert ljusarrangemang! Tack för chokladtipset, ska kika in hos Annika för chokladinspiration.

Anonym sa...

Hej,

Titta in hos mig - du har fått ett pris! :)