fredag 21 november 2008

Lite stressad off

Har egentligen haft flera saker att skriva om i veckan, men tiden har bara försvunnit. Ovanligt lite datortid.
Raffe håller på att lägga sig till med lite lillgamla fasoner. Vet inte riktigt vart han fått dem ifrån, för det är verkligen inte ord/meningar varken jag eller M håller oss med.
Om jag är upptagen med något som jag inte vill tappa koncentrationen ifrån, brukar jag ignorera det lilla tjatmonstret (kan som mest handla om en 10-20 sekunder). Då får jag höra sådana här meningar:
- mamma!!!, har du tappat öronen eller?
-mamma!....är det någon hemma?
-mamma! har du en krokodil i skon, eller?

I övrigt förbereder jag somterminens ena klassförälder en klassfest med spöktema till på söndag. Ett tema som är trååååkigt. Pumpasoppan är vår uppgift att göra och så får jag ta kökstjänsten. Jag och en av de andra klassmammorna har nu räknat ut att vi spenderat ca 40 timmar planering.......vi är annars 7 föräldrapar i gruppen. Gissa om jag kommer att skita i städningen?

Alla har ju så mycket att göra! Det har inte jag med 7 barn i huset tydligen. Det är som jag alltid sagt:
- Det är jobbigare med 1-2 barn än huset fullt.

1 kommentar:

Annica sa...

Visst är det jobbigare med 1-2 barn i huset! Och särskilt om det är 1 barn, vem roar det? Eller, hemska tanke ;) om man har två barn, men det är 7-10 år mellan dom, då ska BÅDA roas på var sitt håll av mamma! *sliter mitt hår*

Jag har som princip att se till att INTE bli klassmamma, har varit det en gång och ALDRIG mer. ;)

Kramis