söndag 8 februari 2009

I morgon fyller du år Lena!

Yes, I do!
Tack för påminnelsen Ellos.
Ja,jag fick ett grattismail från nämnda postorderföretag, med den snälla påminnelsen.

Alla i min knasiga släkt har olika sätt att förtränga sin växande ålder. I morgon träder jag in i den där åldern när man måste förlika sig med att man faktiskt hamnat i medelåldern. Om den är gyllene har jag ingen aning om .....jag är ju småbarnsmamma fortfarande!
Jag kan inte vara sämre än min släkt och jag har nu räknat ut hur jag lätt blir yngst i familjen. Jag behöver bara prata siffror med mina minsta, så här kan det låta:
-Mamma, hur mycket fyller du?
-hmmm...jag fyller... *funderar om det är ok att ljuga, men kommer fram till att det kanske inte är så bra*
-40...fyra nolla
-Mamma, vad är 4 plus 0?
-Fyra! nu ler jag, med hela fejjan och börjar slicka i mig smet från födelsedagsbaket som en äkta fyraåring :D

Jepp, talet 4 är det jag fyller och inget annat.
Bara så ni vet

För att det skulle bli riktigt trovärdigt sprang jag direkt till badrummet och la i lite hårfärg på rotutväxten.
Livet i åldersförnekelse har just börjat.....men vilken kanonstart!

11 kommentarer:

mie sa...

Japp ;-)
Systeryster! Välkommen till den åldern då man har rätt att använda sig av den psykologiska termen - TOTAL FÖRNEKELSE ;-)
Det man vägrar se, finns helt enkelt inte!
Supergrattis till den nya tidseran.
Äskar dig för den du är!!!!
Kram och ha en superfin dag för i kväll kommer jag och terroriserar dig på plats :-)

Anonym sa...

Grattis på Födelsedagen Lena, Hoppas att du får en bra dag! Hälsn. Flisan

www.jacobsen.blogg.se

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen! :)

*kram*

-Nena- sa...

Stort G*R*A*T*T*I*S Lena på 40 hmm 4 års dagen :)
Kram Nena

Maria sa...

En liten fågel viskade i mitt öra.... var tvungen att kika in och se efter själv... och javisst är det på det viset;)

Grattis och välkommen till 40 taggarnas värld! Du vet väl att kvinnor är som bäst när de är i 40-års åldern va?..... ryktas det i alla fall på stan;-)

Många grattiskramar till dig idag!

Maria

Anonym sa...

Massor med grattis på födelsedagen

kram // Lotta

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen

Anonym sa...

Grattis till dina bästa år. Man blir aldrig äldre än man gör sig.
Själv fyller jag ständigt 24 fast nu med äldsta dottern som fyller 20har barnen klurat ut min bluff för länge sedan.

Anonym sa...

Grattis i efterskott Lena! Hoppas du hade en fin dag! Kram!

Anonym sa...

Grattis i efterskott.
Tänk att då blir jag äldre än dig när jag fyller år. Jag blir 38=3+8=11 år. :)

Fast jag tycker det där stämmer bättre på männen. De blir bara 8 och sen växer de bara.

Kram

Anonym sa...

Grattis i förskott då!