torsdag 5 februari 2009

Slemma sig


Nu har Masse(8-åringen)äntligen blivit kurerad från sin långvariga på och av förkylning. Mycket slem har passerat och spottats ut i toaletten.
Ett tag var jag faktiskt allvarligt orolig över att det höll på att bli ett beteendestörnings-mönster.
Men när vi till sist gav upp och gick till läkaren och fick medicin mot halsfluss, så försvann slemmandet, som tur var.

Nu har dock den störste grabben (16-åringen)fått för sig att semlor är det godaste som finns,och det är nu Masse får problem, han vill nämligen också ha dessa bakverk.

-mammmmmaaaaa........kan jag få en sån dära slemma?
-vad sa du?,säger jag och undrar om jag hört rätt?
-ja, vi har slemmor i kylskåpet!

Vi får nog stå ut med lite mer slem i huset ett tag till.
Den här ligger i samma kategori som rayonstrumpor(nylon) och BH-värde(HB-värde) som Cessi för ett antal år sedan hade problem med :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jag gillade verkligen nya systemet känndes som att det var på tiden :) Va jag blev sugen på semla när jag såg ditt inlägg!!!

-Nena- sa...

*S* Bra namn på bullen, tycker ju jag eftersom jag inte gillar den ;)

Anonym sa...

Ja, man har samlat på sig ett antal roliga ord genom åren. Vi äter tofflor och svampinjoner för att bara ta något exempel.

Sen kan ju semlor faktiskt vara lite slemmiga också med mycket grädde på. :)

Kram