torsdag 16 april 2009

Är det så?

Vad ska morsan bli när hon blir stor?

Ja, vad ska mamman bli när hon inte bara är mamma längre? När mamman tycker hon håller på att få för mycket tid över?

Den här mamman har lite drömmar och funderingar, men tycker inte att tidpunkten är den bästa för just de planerna, de ligger ett par år till framåt, med alla barnen i skolålder/vuxenålder.

Men man kan ju inte sitta och slå dank i ett par år till, det måste finnas något man kan fylla upp tiden med som är meningsfullt och roligt.

Känner mig lite bortskämd med att kunna sitta och ha "råd" att fundera på detta sätt. Hade tänkt att andra "bloggen" skulle vara mitt tidsfördriv och lillbebis, men har nog kommit fram till att jag inte vill ha ett bloggstyrt liv. Jag vill skriva när andan faller på.

Visst finns det lite småfix att göra i hemmet, men har lite rädsla över vad som skall finnas att göra när de är klara.

Alltså, skulle jag uttala detta högt här hemma skulle en liten kör utropa -40-års kris!!

Är det så?

1 kommentar:

mie sa...

NEPP!!!
Ingen 40-års kris men en 40-års aha-upplevelse!!!
Världen öppnar sig för dig i ett annat ljus än blöjbyten och tonårstrots :-)
Du har helt enkelt kommit till den fas i livet då du börjar inse att du snart kommer att kunna leva ditt eget liv efter egna villkor. Nåja, några år till har du allt framför dig men det är ju härliga bekymmer eller hur? ;-)