onsdag 22 april 2009

Rafael 5 år!

Just idag för 5 år sedan föddes Raffe precis på det sättet jag aldrig trodde jag skulle behöva uppleva.

Jag har ju fött 5 prematurer och 1 "normalare" innan dess. Inte tror man att man då ska behöva använda sig av nödutgången då, och det urakut dessutom.

Raffe kommer alltid vara den som försökte smyga sig ut med en spark, han visste bara inte att mamman han valt, var så världvan i förlossnings sammanhang :)
Allt gick ju väldans bra tillslut, och min första upplevelse av denne lille krabat var att han såg ut som en sådan här liten filur:

Hela hans personlighet var verkligen en rumpnisse, och den karaktären höll i sig nästan hela första året, innan håret började locka sig i nacken och han växte i sin näsa :)

Numer liknar han en prins säger den helt opartiska mamman såklart.

Han är helt klart familjens gosegris, busfis och ljudförstärkare i ett, och inte alls lik en rumpis längre. Eller??? Jo, kanske, men en coolare variant isf :)



Fotograf: Cecilia de la Rivera http://bdknapp.blogspot.com/

1 kommentar:

Sandra sa...

Hejsan.
Jag har en tävling i min blogg just nu, där man kan vinna en illustration av sig själv som ett stjärntecken. Tävlingen avslutas ikväll kl 18.00, och det är 12 stycken som vinner.
Kanske är något för dig ?

Kram Sandra

ps. vill du se mina adra stjärnteckens illustratoner? Så hittar du som under kategorin stjärntecken i min blogg.