torsdag 14 maj 2009

Öppnar skolböcker snart

Kortslutning?
Ja, faktiskt väldigt i närheten iallafall. Men nu börjar det iallafall se lite bättre ut i kalendern.

Bara 3 matcher, 9 träningstillfällen, 1 tandläkartid (kan bli 2),1(ett) 2-timmars utvecklingssamtal, troligtvis 1 ortopedbesök, 3 födelsedagar, 1 student, 2 skolavslutningar......och just det, vi har en fotbollscup i kristihimmelfärdshelgen också. Avslutningsfesten för 9-åringens klass höll jag på att glömma, brännbollsfest blev det tydligen.

Sen är det semester.

Till hösten börjar Simone förskolan och jag har då helt plötsligt bara 1 daghemsskolebarn kvar. Har fnulat fram och tillbaka på hur jag ska lägga upp mina egna studier med start nästa höst, alltså 1 år framåt. Jag gillar framförhållning och planering :)

I januari fick vi erbjudande från Emilios assistansbolag om en skräddarsydd kurs på högskolenivå, iof endast en 7,5 poängare, men den innehåller medicinsk omvårdnad grundläggande och lite annat, så jag sökte den.

21 platser skulle delas på över 150 sökande.

Idag ringde jag för att kolla upp, eftersom jag inte hört något. Hon kunde berätta att hon sett ett papper fladdra förbi hennes näsa igår på de som skulle bli antagna, och noterat att jag var en i hennes rådgivningsgrupp som skulle få plats!
Jag ska plugga halv,halvfart i höst!
Ju mer jag tänker på det ju gladare blir jag faktiskt, det blir en soft start i studiernas värld. Säkert helt perfekt för en som inte pluggat sedan våren -87.
Att sedan få ihop lite högskolepoäng innan man ens fått ihop en fullgod gymnasiekompetens är ju lite humoristiskt nästan.
Detta räddar mig nog för kortslutningen ett litet tag, tror jag. Jag fokuserar helt enkelt på något längre fram.

4 kommentarer:

vicke sa...

Snygg morsan ;o)
Va kul att du har kommit in på kursen!! Roligt att du får göra nåt för din egen skull!
Kraaam

Annika sa...

Härligt, Lena!
Får man månne träffa dig på söndag? Jag har ju öppet hus från 15.00 och framåt...(ganska flexibelt; åtminstone till sjusnåret).
Annars ville jag fresta dig med en kaffe på måndag vid halv ettiden i Globen...och kanske en härlig lunch den åttonde juni? Annars får vi spara din exremt försenade födelsedagslunch till i höst (!!!) och ta oss en heldag tillsammans på stan - om nu fru student har tid med sådant ;.
Kram!

mie sa...

Jag var först ut att kommentera hos vicke :)

Där fick du tji för att du bloggat så dåligt på sista tiden ;)

Grattis till studierna, är jätteglad för din skull och tycker att det är kul att du ska göra något för dig själv, det var länge sedan.
Haka på hos Annika och ta lite kvallitetstid. Hällsa henne från mig.

Sov gott

mie sa...

Konstigt jag uppdaterade ju före halv 8 !!!
kolla igen