måndag 11 maj 2009

Om man inte bloggar....

....så läser man i andras istället.
Jag lider av bloggtorka just nu. Jag vet vad det beror på, jag tänker för mycket.
Det är omöjligt att få ner något i text när kontoret mellan axlar går på högvarv. Har kommit på att jag tänker som oftast i talform, i diskussionsform. Oftast med människor jag antingen mött i min vardag och som av någon anledning stannat kvar i min minnesbank, eller som Malou von Siverts eller Oprah (dessa eviga talkshows). Nu läser jag mycket i andras bloggar och kontentan av det är att jag nu diskuterar i mitt huvud med dessa.
Bara så ni vet :)

Och eftersom jag bloggtorkar så hittade jag detta blogginlägg i ämnet hos lotten.se , en nyfunnen bloggfavorit, också föremål för huvuddiskussioner eftersom jag egentligen inte alls gillar språkpoliser.
Att bokstäver ska användas och att vi mår bra av dem, är vi nog överens om. Men jag vill använda dem på mitt sätt, vare sig de ligger i ordning och grammatiskt korrekt, eller inte. Jag vill fortsätta att både tänka, skriva och tala i just talform.

Andra bloggar ofta förekommande i/på mitt kontor är bla Lady dahmer med sin blogg Confessions of a neurotic attentionwhore/småbarnsmorsa. Hon gillar diskussioner och kan nog ses vara provocerande i vissa ämnen. Jag tror hon har massa skinn på näsan, men jag håller inte med henne om allt. Jag är en tyst läsare.

Sedan har vi Elisabet med sin blogg Pojken i glaskulan. Vill man verkligen sätta sig in i hur det är att bli förälder till ett barn med autism och dessutom i en mångkulturell familj, så är denna blogg guld. Dessutom skriver Elisabet vansinnigt bra också om andra saker.

Vill jag skratta en stund eller bli lite avis, hälsar jag på inne hos Lundinskan. Hon och hennes man har byggt sitt drömhus och är i full fart med att bygga en drömaltan. Lundinskan har en sådan förmåga att sprida glädje och skratt med sina texter och bilder.

Sedan har jag en lång diskussion med Annika :) Jag borde ringa henne.....ja det borde jag verkligen. Jag förstår inte hur hon hinner, det fascinerar mig. Hon jobbar och är mamma till 4. Hon har förutom sin egna blogg, där hon tar upp småsaker som hon funderar på, även en välbesökt matblogg, Smaskens.nu, besök den. Jag själv föredrar hennes dessert, kak och bakrecept, men så är jag ett gottegris också. I vilket fall som helst så är det en fröjd att läsa hennes kuriosa och kåsörtexter kring många av recepten.

Så nu har jag iallafall enl. första länkens tips ändå fått ihop ett inlägg. Nu får man se om man lyckas göra om bedriften imorgon :) Trots brist på mammeluckhistorier.....jag undrar vad min mormor använde?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, inte var det mammelucker, så gammel var hon nu heller inte, du ska helt tillbage till din mormors mor för det.
KRAM