måndag 4 maj 2009

Pollenfylla

Detta börjar bli en väldigt dålig vana.
När jag var yngre så hade jag aldrig en endaste känning av pollen. Enbart katt kunde få mina ögon att rinna och klia värre än löss i skallen.
Så vart jag runt 20 och började svulna av äpple, och så kom Cessi att växa i min mage beräknad att födas i slutet av maj. Våren -90 var det väldigt varmt i april och början på maj, jag satt i solen och fantiserade om livet som mamma och undrade varför ögonen rann ,näsan var täppt och det kattkliade i ögonen.

Nu sitter man här och vill uträtta en massa saker, men kan bara konstatera att man har pollenfylla. Ögondroppar, nässpray och tabletter är mina bästa vänner, men de sistnämnda gör att jag känner mig mer bakis.

Trots att jag är en soldyrkare och älskar värme, så tackar jag nu ändå vädergudarna för nattens regn. Nu orkar jag nog ta mig till Globen iallafall, och köpa lilla dotterns första fotbollsstrumpor och shorts/knickers. Hon ska ikväll på sin livs första träning i Gunners Uniteds pojk/mix-03 lag.
Idag skiner hon som en sol. Lycka är hennes ord för dagen.

Masse fick matchvila igår mot Mälarhöjden som de tyvärr förlorade. Efteråt fick de iallafall en jätteboast av vuxenlaget Gunners United, genom att få vara med i omklädnadsrummet och vid uppvärmning till matchen mot Rönninge/Salem. Bollkalle fick de vara hela matchen, och den slutade såklart med vinst 2-1. Det behövdes för att tagga våra mellansmå som gärna vill ta Aspudden på onsdag.
Ska dock berättas att det var en riktigt trött Masse nu på morgonen, med ont i både armar och ben. Han hängde på bra där både i uppvärmning och sedan springet som bollkalle. Vi får se om han orkar med fritids idag eller om han dröser hem direkt.

Nu väntar Globen!

3 kommentarer:

Heidi Lind sa...

Hej Lena! Vilket fint kort på dig! Va snygg du är i långt hår och visst har du nya brillor. Jätte fin är du! Hoppas ni har det bra... Kram Heidi

Annika sa...

Hej min vän! Saknar dig...sköt om dig i allergieländet! Hoppas vi kan ses snart, eländigt att det frös inne senast, när det funkade på så kort varsel. Kram!

Nina sa...

Usch ja det är riktigt jobbigt med pollen nu. Får gärna regna på nätterna ; )