söndag 22 november 2009

En vanlig söndag

En vanlig söndag börjar alltid med en skön sovmorgon, följt av en frukost gärna innehållande mannagrynsgröt, kanske en tur till lokala affären för inköp av några extra mjölk. Sedan softar man lite och så tvättar man tomt i tvättkorgarna. Och lagar mat tillsammans helst.

Idag hade jag turen att hitta något som jag vill ha med i mitt projekt när jag handlade mjölken. På väg hem kom jag på pricken över i:et , när jag ska föreviga det hela.
Det resulterade i en vända till. Jag kan bara konstatera att en påse med 0,5 gr saffran kostar hutlösa 35.90:-, så mina saffransbullar kommer vara dyrgripar i år. Eftersom vi är så många, går det många satser saffransdeg här, och jag vill att bullarna ska smaka just saffran. Jag räknar kallt med saffran för 300:- minst i år.

I vilket fall som helst, vi har haft en helt vanlig lugn söndag.
Och så börjar jag ana att denna blogg kommer att få ta stryk till förmån för min projekt, som jag alldeles snart kommer out:a här.
Väldigt snart!

4 kommentarer:

mie sa...

JAH!
Jag väntar och väntar på att få tala om för alla att du kör igång!!!
Hallå jag vill ha JUL! NU!
=)
Kramiz från jultokig syster (vars adventstake står klar på vardagsrumsbordet)

-Nena- sa...

Och nu är man ju inte alls nyfiken *S*

Hu vad dyrt med saffran, tur ingen här hemma gillar det ;)

mie sa...

Men hallå!!!
Adressen till adventsbloggen dååå????????????????????????

Jag vill ju att alla ska få ta del av ditt projekt =)

Kram

Annika sa...

Jag ser fram emot ditt projekt! Här ska det länkas!