tisdag 17 augusti 2010

5 av 6

5 av 6 hemmavarande barn är just nu ute ur huset.
Vad händer då? Jo, ett tillstånd av huvudetfulltavbomull uppstår. Helt plötsligt hör jag pyset från ett element, kylskåpssurr samt att torktumlaren kör ett program uppe i badrummet.

Inte en enda fullständig tanke, tänker jag. Av den enda anledningen att hjärnan tydligen valt bort den funktionen under sommaren. Varför tänka klart, varför tala till punkt, varför läsa ett längre stycke sammanhängande? Hur gör man?

Undra hur lång startsträcka jag behöver.
Jag ska iallafall försöka få till ett nytt schema inför allt som sker i höst. Tänkte att det skulle få hjärnan att skärpa till sig ett varv, det är ju inget jag sysslar med så ofta, så det kan ju tänkas fungera utan att den plastiska hjärnan reagerar på vanemönstret iallafall.

Jag testar!

Inga kommentarer: