torsdag 5 augusti 2010

Gör ett nytt försök

Har inte behövt blogga på ett tag, en paus kändes nödvändig, sådant passar sig nog bäst under sommarmånaderna , rena turen att det inträffade precis då.

Men jag tror jag behöver skriva lite i höst, så jag mjukstartar.

Jag har sorterat lite i tankekontoret och bestämt mig för att bena upp lite på papper helt enkelt.
Sortera jobbiga saker som vi måste igenom i höst, men som kan ge stora fördelar om allt faller på plats. Saker jag vill göra för mig egos skull, och bena upp tankarna varför de känns så viktiga helt plötsligt.
Jag lär återkomma i ämnet.

I övrigt känner jag ett stort behov av struktur, ordning och reda. Mitt hem saknar allt av det just nu och de röriga hörnen har växt sig monsterstora i sommar. Bara jag får igång barnen i skolorna, så kanske jag gör det största höströjjet någonsin. Tar fram en målarburk med vitfärg och ger själen lite ro ett tag.

2 kommentarer:

mie sa...

Bra tänkt!!
Härligt att dra fram stora svarta säcken och kasta gammalt som kostar energi, härligt med nya färger som lyser upp i höstmörkret och framför allt härligt med barn som går i skolan!
=)
KRAM

Annika sa...

Tänker ju ofta på dig; det var längesedan, min vän. Tänkte också på att det är synd att du inte bloggar längre, och så kommer jag hem till stan och upptäcker att du ju bloggar igen! Härligt!